Czytacie nas najprawdopodobniej na telefonie

Czytacie nas najprawdopodobniej na telefonie

Aż 82% Polaków powyżej 16. r.ż. regularnie korzysta z Internetu dla celów prywatnych, a 70% używa telefonów. Co ciekawe, bycie online nie jest już tylko domeną młodych, z Internetu korzysta 59% osób w grupie wiekowej 55+, a 67% spośród seniorów korzystających z sieci, zagląda do niej codziennie.

Polska jest na bieżąco z globalnymi trendami – 82% Polaków regularnie korzysta z Internetu poza pracą, a poziom obecności w sieci w różnych grupach wiekowych jest dość podobny. To wnioski ze światowego badania „Connected Consumer Survey 2017” dotyczącego zachowań w Internecie, przeprowadzonego wśród konsumentów powyżej 16. roku życia z 63 państw, w tym z Polski. Badanie zrealizował KANTAR TNS na zlecenie Google.

Badanie wykazało, że 82% Polaków regularnie korzysta z Internetu w życiu prywatnym. To dokładnie tyle samo, co światowa średnia. Wśród osób korzystających z Internetu udział różnych grup wiekowych jest do siebie zbliżony. Wśród internautów powyżej 55. roku życia, już 67% osób korzysta z Internetu codziennie.

Starzy i młodzi.

Wbrew stereotypowemu postrzeganiu internauty jako młodej osoby, wśród użytkowników sieci różne grupy wiekowe są reprezentowane w podobnym stopniu. Najwięcej internautów jest w grupach 25-34 i 45-54 lata, a wśród osób powyżej 55. roku życia już 67% codziennie korzysta z Internetu.

80% Polaków korzystających z sieci wskazało Internet jako pierwsze źródło, w którym będą poszukiwać potrzebnych informacji. Ponad połowa uznała także, że wykonywanie zadań z użyciem sieci jest dla nich preferowaną formą pracy. Z kolei 75% polskich użytkowników korzysta z Internetu w ramach rozrywki.

W chwili obecnej w Polsce na jedną osobę przypadają średnio 3 urządzenia, które mogą zostać podłączone do Internetu (światowa średnia to 2,9 urządzenia na osobę). W grupie wiekowej 16-34 lata użytkownicy mają już średnio po 4 urządzenia z dostępem do sieci.

Laptop też jest istotny.

Polacy są mobilni: ok. 70% przebadanych osób używa smartfonów, a ok. 55% wykorzystuje je do łączenia się z siecią. Nadal to laptop jest najważniejszym urządzeniem, poprzez które korzystamy z Internetu, ale smartfony szybko nadrabiają ten dystans. Dzieje się tak głównie dzięki osobom w wieku 16-34 lata: w tej grupie 90% użytkowników Internetu wchodzi do sieci przy pomocy smartfonów. Ten odsetek z roku na rok rośnie jednak we wszystkich grupach wiekowych.

Coraz więcej Polaków angażuje się także w działania online podczas oglądania telewizji: robi tak ok. 70% osób między 16. a 34. rokiem życia. W grupie wiekowej 35-54 odsetek ten wynosi ok. 50%. Średnio we wszystkich grupach wiekowych 46% Polaków korzysta z internetu w trakcie oglądania telewizji.

Wideo coraz ważniejsze.

Bardzo chętnie wykorzystujemy urządzenia mobilne do oglądania treści wideo. Obecnie 44% internautów ogląda materiały wideo online na smartfonie przynajmniej równie często jak na komputerze (dla porównania w 2013 r. było to tylko 10%).

Zakupy w sieci to ogromna szansa dla marek na dotarcie do potencjalnych klientów. Często również same w sobie stanowią ważny powód, dla którego ludzie korzystają z Internetu. 63% polskich internautów kupuje w Internecie – to o 4% więcej niż średnia światowa. Już 24% internautów robi zakupy online za pośrednictwem telefonu, podczas gdy w 2013 r. odsetek ten wynosił jedynie 8%.

Dołącz do nas.

Mobilny Internet znacząco ułatwia życie i pozwala szybciej nam przebrnąć przez codzienne obowiązki. Jest też niezastąpioną pomocą gdy szukamy informacji, wygodnym narzędziem komunikacji i bardzo miłym sposobem na rozrywkę. Jak dobrać odpowiedni telefon do surfowania po Sieci? Zachęcamy do odwiedzenia naszego poradnika, w którym prezentujemy zestaw kluczowych porad i pomagamy dobrać urządzenie odpowiednio dopasowane do twoich potrzeb.