Na co zwrócić uwagę decydując się na VOIP-a?

Na co zwrócić uwagę decydując się na VOIP-a?

Zdecydowałeś się wprowadzić do twojego domu lub – co bardziej prawdopodobne – do swojej firmy rozwiązanie typu VoIP? To świetnie! Pomożemy ci wybrać sprzęt, który spełni twoje oczekiwania.

Krok pierwszy: na jakiego dostawcę VoIP się zdecydowałeś?

To istotne pytanie. Twój telefon VoIP może nie być zgodny z twoim dostawcą. Zwróć uwagę na to jakich protokołów łączności i kodeków używa twój usługodawca. Upewnij się, że wybrany przez ciebie telefon potrafi je obsłużyć.

Krok drugi: kto będzie korzystał z telefonów VoIP?

Zakładamy, że w twojej firmie różni pracownicy mają różne kompetencje, zadania i – w związku z tym – potrzeby względem telefonu VoIP. Nie ma sensu przepłacać za funkcje, których potrzebuje nadzorca i które są szeregowemu pracownikowi zbędne.

Krok trzeci: jakie funkcje powinien mieć taki telefon?

Skoro już wiemy, że mamy różnych pracowników, czas przyjrzeć się tym dodatkowym funkcją. Do przykładowych należą połączenia oczekujące, połączenia przekierowane czy połączenia konferencyjne. Funkcja głośnomówiąca, duży wyświetlacz… jest z czego wybierać.

Krok czwarty: jak wiele połączeń będzie trafiać na telefon VoIP?

To ważne pytanie, bowiem to determinuje ile linii nasz telefon ma obsługiwać. W większości przypadków wystarczy telefon obsługujący 3-5 linii. Pamiętajmy jednak, że osoby często wiszące na telefonie – na przykład recepcjoniści – mogą potrzebować ich nawet 10.

Krok piąty: jak często będzie używany telefon VoIP?

Im częściej dany telefon jest wykorzystywany, tym powinien być większej jakości. Nie tylko zwiększa to komfort obsługi często wykorzystywanego urządzenia, co również – jak możemy założyć – droższe urządzenie jest zazwyczaj trwalsze.

Krok szósty: czy potrzebujesz rutowania?

Bardzo często na jedno stanowisko pracy w biurze dostępne jest tylko jedno gniazdko Ethernet. To oznacza, że powstaje pewien konflikt interesów pomiędzy komputerem służbowym a telefonem VoIP. W takim wypadku potrzebujesz telefonu VoIP z dwoma portami Ethernet i funkcją rutowania.

Krok siódmy: czy wykorzystujesz Power over Ethernet?

Wiele biur posiada to rozwiązanie. Pamiętaj, że jeżeli chcesz korzystać z jego zalet, twój telefon musi to obsługiwać.

Krok ósmy: nie bój się pytać.

Nasza oferta rozwiązań VoIP jest na tyle szeroka, że nietrudno się w niej pogubić mimo powyższego i relatywnie wyczerpującego poradnika. Jeżeli nadal masz wątpliwości, nie wahaj się do nas odezwać. Pomożemy z wyborem najlepszych urządzeń dla twoich potrzeb.