Technologia ray tracing nadciąga w branży gamingowej!

Technologia ray tracing nadciąga w branży gamingowej!

Z każdą nową grą, która wychodzi na rynek, gracze wiążą z nią coraz większe oczekiwania, by ta prezentowała się perfekcyjnie. By było to możliwe producenci sprzętu również muszą stworzyć nowe technologię, lub wyprodukować jeszcze wydajniejsze podzespoły. Na konferencji Game Developers Conference 2018 firma Nvidia przedstawiła nowe rozwiązania technologiczne, które znacznie poprawią jakość wizualną gier!

Technika raytracing Nvidia RTX, bo to o niej mowa, ma pozwolić na uzyskanie znakomity, przypominający jakością najnowsze filmy obraz za pomocą renderingu w czasie rzeczywistym. Wraz z rozwojem branży gier, technika raytracingu jest już możliwa nie tylko w wysokobudżetowych produkcjach kinowych, ale także w grach komputerowych!

Na czym polega technika raytracingu?

W filmach za jej pomocą twórcy mogli stworzyć niesamowite i tym samym realistyczne światy. Jako, że w grach technika ta była zbyt skomplikowana do wdrożenia, nikt nie brał jej pod uwagę, podczas tworzenia gier. Dopiero Nvidia zapoczątkowała tą modę, a pierwszym tytułem, który ma ją wykorzystać będzie Metro Exodus!

Nie jest niczym nowym, że raytracing zdecydowanie wyróżnia się pod względem odwzorowania cieni, oświetlenia i odbić, co znacznie zwiększa realizm w stosunku do tradycyjnego renderowania.

O osiągnięciu mówi sam wiceprezes ds. treści i technologii w firmie Nvidia – Tony Tamasi:

„Procesory graficzne dopiero teraz stają się wystarczająco potężne, by umożliwić zastosowanie raytracingu w czasie rzeczywistym w grach i rozpocząć nową erę wizualizacji ich oprawy graficznej.”

My wierzymy, że nowa technologia przyniesie wiele dobrego w całej dziedzinie gammingu. A Wy? ?