Laptop nowy czy odnowiony? Jak nie dać się oszukać

Laptop nowy czy odnowiony? Jak nie dać się oszukać

Wiele firm szuka sposobów na ograniczenie kosztów na sprzęcie komputerowym. Sklepy oferują nieraz laptopy w bardzo atrakcyjnych cenach. Nie zawsze jednak jest to w 100% nowy sprzęt, a często jest to laptop odnowiony. Po czym to poznać i jak nie dać się oszukać?

Na czym polega odnawianie laptopa i kto może to zrobić?

Laptop odnowiony to sprzęt, który został zwrócony lub poddany naprawie gwarancyjnej i następnie trafił do ponownej sprzedaży. Podczas pandemii bardzo wzrosło zainteresowanie laptopami do pracy zdalnej, w tym także sprzętem używanym czy odnowionym.

Laptopy do pracy zdalnej można kupić w bardzo atrakcyjnych cenach, bo są to nieraz popularne i wydajne laptopy jak choćby HP ENVY x360, HP Pavilon Gaming 16 czy bardziej budżetowy laptop HP 245 G8. Kupując jednak sprzęt, warto wiedzieć, jak rozpoznać odnowiony laptop, ponieważ wiele sklepów i firm sprzedaje takie urządzenia jako nowe, dlatego łatwo można zostać oszukanym.

Trzeba zaznaczyć, że odnowiony laptop to nie to samo, co komputer, w którym wymieniono czy rozbudowano podzespoły po to, aby zapewnić bardziej efektywną pracę. Sklep internetowy ale.pl oferuje pełne wsparcie i pomoc przy zakupie czy wymianie podzespołów, dzięki czemu można usprawnić nieco starszy laptop czy komputer.

Jakie jest ryzyko związane z kupnem odnowionego laptopa?

Laptop używany będzie kusił bardzo atrakcyjną ceną przy równoczesnym zapewnieniu producenta czy sklepu, że jest to w 100% sprawny sprzęt. Jakie ryzyko wiąże się z zakupem odnowionego laptopa?

Obecność podzespołów niskiej jakości

Wiele firm i sklepów oferuje odnowione laptopy biznesowe w cenach niższych nawet o połowę w stosunku do fabrycznie nowego sprzętu. Klientów kusi cena, a często takie laptopy odnowione mają nawet gwarancję producenta. Jednak zdarza się, że w komputerze zainstalowano tańsze podzespoły, które pod względem wydajności może nie ustępują oryginałom, ale ich jakość i trwałość są dużo gorsze. Nie jest tak jednak zawsze, gdyż czasami można trafić na naprawdę dobrą ofertę laptopów, które z powodzeniem można używać do pracy.

Mniejsza wydajność sprzętu

Laptopy poleasingowe są często reklamowane jako praktycznie nowe. Na pierwszy rzut oka sprzęt naprawdę sprawia wrażenie nieużywanego i zadbanego. Jednak po kilku tygodniach może okazać się, że wydajność jego pracy znacznie spada.

Kłopoty z serwisowaniem

Laptop odnowiony to często ryzyko, że tak naprawdę kupujemy kota w worku. Naprawa laptopów odnowionych może okazać się problematyczna, bo taki sprzęt nie zawsze jest na gwarancji. Ryzykowne jest zwłaszcza kupowanie wielu komputerów od małej firmy czy nieznanego sklepu komputerowego. Zdarza się, że sprzęt jest reklamowany jako fabrycznie odnowiony przez producenta, a w sytuacji awarii okazuje się, że zostały zainstalowane nieoryginalne podzespoły, co uniemożliwia serwis na gwarancji.

Jak rozpoznać, czy laptop jest nowy, czy odnowiony?

  1. Ogólny stan techniczny. Zwróć uwagę na zadrapania, uszkodzenia czy stan śrubek laptopa.
  2. Sprawdź numer seryjny i etykiety na spodzie obudowy.
  3. Zwróć uwagę czy sprzęt ma oryginalne opakowanie oraz, czy dołączono broszury producenta, instrukcję czy inny podręcznik użytkowania.
  4. W miarę możliwości spróbuj ocenić stan techniczny podstawowych podzespołów.

Czy laptop odnowiony można zwrócić?

Ustawa z 2 dnia marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów daje pełne prawo do odstąpienia umowy zawartej przez internet lub na odległość, czyli bez bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym i bez możliwości zobaczenia produktu „na żywo” przed zakupem. W ciągu 10 dni od otrzymania towaru można wysłać pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Następnie mamy 14 dni na zwrot towaru. W tym przypadku sprzedawca czy sklep nie mogą odrzucić naszego żądania. Co innego w sytuacji, gdy zakupiliśmy laptop podczas wizyty w sklepie. Wówczas sprzedający ma prawo odmówić przyjęcia zwrotu.

Potrzebujesz pomocy przy doborze sprzętu? Skontaktuj się ze specjalistami ale.pl – chętnie odpowiemy na wszystkie Twoje pytania i pomożemy dobrać odpowiedni laptop, komputer lub inne urządzenie. Napisz: oferta@ale.pl lub zadzwoń: 22 290 77 77.

Fachowcy sklepu www.ale.pl - dobierają idealny laptop dpo pracy