Drukarka – lepiej kupić czy wynająć?

Drukarka – lepiej kupić czy wynająć?

Warunki ekonomiczne w naszym kraju z pewnością nie należą do najłatwiejszych. Nic więc dziwnego, że wiele firm szuka oszczędności gdzie tylko może. Niektóre decydują się na wynajem sprzętu biurowego zamiast jego kupno. Czy to podejście jest słuszne w przypadku drukarek?

Coraz więcej firm decyduje się wynajmować sprzęt biurowy, zamiast go kupować. Tam, gdzie rośnie popyt, pojawia się i podać: jak grzyby po deszczu mnożą się firmy specjalizujące się w wynajmie sprzętu komputerowego, w tym drogich drukarek czy kopiarek. Czy warto im ulegać?

Nie ma tu jednej, prostej odpowiedzi. Nikt nie zna lepiej twoich finansów niż ty sam, ciężko nam za ciebie podejmować budżetowe decyzje. Z przyjemnością jednak wytłumaczymy, czym w praktyce różni się wynajem drukarki od jej kupna.

Zakładamy, że chodzi tu o urządzenie do biura, a więc zapewne często użytkowane i od którego wymaga się więcej. A zatem wyższej klasy drukujące urządzenie wielofunkcyjne, którego cena zakupu wyrażona jest już w czterech cyfrach. Może nie kupować, bo to drogie, ale za to wynająć?

Wynajem drukarki – korzyści

Jeżeli potrzebujemy drogiego urządzenia, wynajem takowego staje się dużo mniej kłopotliwy. Bez poważnego naruszania naszego firmowego budżetu od razu możemy zwiększyć wydajność naszego biura przez wynajęcie, krótko- lub długoterminowo wielofunkcyjnej drukarki.

Wydaje się, że wynajmowanie drukarki nie ma wiele sensu jeżeli urządzenie jest wykorzystywane sporadycznie. Przykładowo, jeżeli dokonujesz wydruków z księgowości wyłącznie raz w miesiącu. To jednak nie ma znaczenia, jak często drukarkę będziesz używał lub jak dużo wydruków dziennie wykonujesz — abonament jest skonstruowany przeważnie tak, że płacisz za ilość stron wydrukowanych w ciągu całego miesiąca.

Innymi słowy, kupno drogiego urządzenia, z którego korzystamy rzadko, nie ma sensu. Warto, zamiast ponosić duże koszty zakupu na drukarkę i materiały eksploatacyjne pomyśleć o wynajmie, który będzie stanowił przeważnie minimalną część budżetu, który byśmy ulokowali w zakup. Lepiej te środki przeznaczyć na inne cele jak chociażby zakup produktów do sprzedaży, czy inne inwestycje w firmie itp.

Czy wynajem ma sens, jeśli dużo drukujesz?

W dużych firmach drukuje się sporo. Jeżeli twoja firma cały czas się rozwija i rośnie, to albo już potrzebuje wydajnego urządzenia wielofunkcyjnego, albo potrzebować będzie. I to stale. Jeżeli codziennie w twoim biurze dużo się drukuje, kopiuje i faksuje, to wydatki na materiały eksploatacyjne szybko będą rosły.

To zresztą, wbrew pozorom, jest całkiem logiczne. Skoro już teraz potrzebujesz drukarki na stałe, to oznacza to, że nie przestaniesz jej potrzebować. A to z kolei oznacza, że mocno obciążona maszyna będzie potrzebować częstych serwisów i napraw co będzie mocno zwiększać koszty druku. Wynajmując takie urządzenie, opieka serwisanta jest już uwzględniona w abonamencie, więc w takich przypadkach nie jesteś narażony na nagłe naprawdę spore wydatki, gdyż Twój abonament jest często stałą opłatą miesięczną.

Jak obniżyć wydatki na druk?

Jeżeli przekonuje Cię idea wynajmu drukarki — koniecznie zapoznaj się z naszą usługą Inteligentnego Drukowania — dzięki, której możemy obniżyć wydatki na druk w twoim biurze nawet o połowę. Zachęcamy również do bezpośredniego kontaktu z naszym doradcą telefonicznie pod numerem telefonu 22 290 77 77 lub mailowo oferta@ale.pl